2. Is een identieke woordmerkscan voldoende als merkonderzoek?
Nee in principe niet. Een identieke scan is vooral geschikt als een eerste screening in merkenregisters om na te gaan of een merk reeds bestaat. Het resultaat beperkt zich in principe tot strikt identieke merken. Bij een identieke merkenscan voor FULLFEVER loopt men bijvoorbeeld het risico een merk als FULL-FEEVER of FULL FIEVER over het hoofd te zien. Na de eerste screening van een merk via een identieke woordmerkscan kan men vervolgens besluiten of het zinvol is om verder te gaan met een volledig en veel uitgebreider merkgelijkenisonderzoek. De Identieke woordmerkscan kan eigenlijk het best worden beschouwd als een indicatief onderzoek.
Een Identieke woordmerk scan is dus een beperkt onderzoek en kan zeker niet worden beschouwd als een volledig merkgelijkenisonderzoek. Indien u een voorbeeld wenst te ontvangen van een 'volledig merkgelijkenisonderzoek' zullen wij dat gaarne op verzoek mailen in .pdf bestand.
TERUG NAAR OVERZICHT VRAGEN OVER MERKONDERZOEK |