DOEL: Een merkgelijkenisonderzoek is het meest uitgebreide merkonderzoek om merken te traceren die zich als mogelijk bezwaar reeds in de merkenregisters kunnen bevinden. Een merkgelijkenisonderzoek is zowel mogelijk voor woordmerken als voor beeldmerken
RESULTAAT: Een merkgelijkenisonderzoek geeft als resultaat identieke merken die in de onderstaande merkenregisters worden aangetroffen maar ook merken die niet precies gelijk zijn maar wel als overeenstemmend moeten worden beschouwd en daardoor een bezwaar kunnen vormen. Bij een merkgelijkenisonderzoek krijgt men via een uitgebreide computer output een compleet overzicht van alle merken die enige overeenstemming tonen met het onderzochte merk.
VERVOLGSTAPPEN: Op basis van een merkgelijkenisonderzoek kan men mogelijk tot de conclusie komen dat registratie van een bepaalde merknaam niet haalbaar is. Hiermee kan men dus voorkomen dat men gaat investeren in een merk dat problemen met derden gaat opleveren.
Ook kan men concluderen dat de getraceerde bezwaren geen onacceptable risico's geven en dat kan worden overgegaan tot het aanvragen van merkregistratie.
|